ارتودنسی شیطانی "آنچه باید بدانید"

ارتودنسی شیطانی "آنچه باید بدانید"


این روش یکی از بهترین و مدرن ترین روش های ارتودنسی در دنیا می باشد. ارتودنسی دیمون به دلیل نامرئی بودن، زمان کمتر برای مراجعه به متخصص و فشار کمتری که به دندان وارد می شود، برای نوجوانان جذابیت خاصی دارد. چه معیارهایی در یک عمل ارتودنسی برای شما مهم است؟ با ما همراه باشید تا با این روش مدرن به همراه نقاط قوت و ضعف آن بیشتر آشنا شوید.

ارتودنسی دیمون

دیمون انقلاب بزرگی در زمینه ارتودنسی ایجاد کرد. کارشناسان معتقدند این سیستم ارتودنسی نوعی رولزرویس دنیای نوشتار است. این سیستم براکت به گونه ای طراحی شده است که زمان درمان و درمان ارتودنسی و مراجعه به دندانپزشک را کاهش می دهد و از طرفی باعث صرفه جویی در زمان، هزینه و همچنین آسایش بیشتر بیمار می شود. بریس های دیمون به حفظ بهداشت دهان و دندان کمک می کنند و از آنجایی که با گذشت زمان تغییر می کنند، نیاز به مراجعه مکرر به دندانپزشک را تا حد زیادی کاهش می دهند.

 


کار ارتودنسی دیمون

برخلاف براکت های فلزی معمولی که در آن سیم قوس ارتودنسی از براکت فلزی عبور می کند و متخصص باید هر از چند گاهی فشار مورد نیاز برای صاف کردن دندان ها را تنظیم کند، ارتودنسی دیمون یکی از ویژگی های براکت دیمون است که امکان سیم قوس مخصوص را فراهم می کند. برای حرکت آزادانه از طریق مکانیزم و اتصال با براکت می توانید فشار وارد شده به دندان های خود را تنظیم کنید.

ارتودنسی معمولی در مقابل ارتودنسی دیمون

بر خلاف براکت های سنتی که محکم نگه می دارند و باید مرتباً تنظیم شوند. براکت‌های دیمون از مکانیزم کشویی استفاده می‌کنند که در آن سیم به براکت متصل می‌شود و دندان‌ها را هم تراز می‌کند. این براکت ها نیز به طور طبیعی حرکت می کنند.

تفاوت ارتودنسی معمولی و ارتودنسی دیمون

این ویژگی راحتی، ظاهر بهتر و توانایی ارائه نتایج بهتر در زمان کمتر را فراهم می کند. بریس های دیمون از روش های مختلفی برای حرکت دادن دندان ها به موقعیت صحیح استفاده می کنند. این سیستم از 3 نوع تکیه گاه رنگی، شفاف و فلزی استفاده می کند. اگر از براکت های شفاف با دیمون همرنگ دندان ها استفاده شود، نوع درمان شما ممکن است ارتودنسی نامرئی در نظر گرفته شود.

 

تعداد جلسات با کارشناسان

تفاوت های قابل توجهی بین بریس ها و ارتودنسی دیمون وجود دارد. و این تعداد مراجعه به مطب متخصص برای تنظیم بریس است. شما باید هر چهار هفته یک بار به متخصص مراجعه کنید تا بریس های معمولی خود را تنظیم کند.

اما از آنجایی که دیمون نوعی ارتودنسی تطبیقی ​​است نیازی به مراجعه مکرر ندارد و فقط باید هر 8 هفته یکبار به پزشک متخصص مراجعه کرد و این بدان معناست که درد ارتودنسی کمتری را تجربه خواهید کرد زیرا زمان های اصلاح با درد همراه است.

هزینه ارتودنسی دیمون

با توجه به اینکه سیستم دیمون مکانیسم متفاوتی نسبت به بریس های معمولی دارد، طبیعتا هزینه های آن با هزینه های معمولی ارتودنسی متفاوت است.

هزینه ارتودنتیست دیمون به عوامل مختلفی بستگی دارد و برای برآورد باید با یک متخصص ارتودنسی خوب مشورت کنید. با این حال، هزینه سیستم جین قطعا چندین میلیون بیشتر از روش سنتی خواهد بود.

 



انواع بریس های دیمون چیست؟

شباهت هایی بین بریس های دیمون و بریس های معمولی وجود دارد. یکی از ویژگی های مشترک آنها این است که مانند بریس های معمولی، انواع مختلفی از بریس های سیستم دیمون وجود دارد، از جمله:

جیگ های فلزی دیمون: جیگ های فلزی دیمون بسیار شبیه به جیگ های فلزی سنتی هستند. تفاوت آشکار این است که بریس های سنتی اغلب دارای قلاب های کوچک برای نوارهای الاستیک هستند، در حالی که بریس های دیمون این گونه نیستند. در مورد سیستم دیمون، شما همچنین می‌توانید یک مکانیسم خود بستن کشویی را مشاهده کنید - اما فقط در صورتی که خیلی دقیق نگاه کنید.

قاشق های تمیز دیمون: قاشق های تمیز دیمون از سرامیک ساخته شده اند. آنها شبیه بریس های معمولی هستند - بریس ها باز هستند، بنابراین بریس ها کمتر روی دندان های شما دیده می شوند. تفاوت بریس های سرامیکی دیمون با سایر برندها عدم وجود قطعات فلزی و اتصالات کشسان است که باعث نامرئی شدن آنها می شود.

 


مزایای اصلاح دیمون

براکت های سیستم شیطانی دارای چندین مزیت نسبت به براکت های سنتی هستند که در ادامه به آنها پرداخته می شود.

زمان سریعتر می گذرد

آنها بهتر به نظر می رسند: شفافیت براکت ها (در صورت انتخاب نوع دیمون شفاف) باعث می شود که ظاهر بهتری داشته باشند زیرا تقریباً نامرئی هستند. به عبارت دیگر براکت های شفاف دیمون جزء ارتودنسی نامرئی محسوب می شوند. یکی از مهمترین مزایای ارتودنسی دندان در این روش، ظاهر واقعاً خوب براکت ها است.

زمان درمان سریعتر: مطالعات نشان داده است که بیماران تحت درمان با این روش درمان خود را 2 تا 7 ماه زودتر از سایرین به پایان رساندند.

نوبت های کمتر: در این نوع، بیماران تقریباً به نصف تعداد جلسات برای ریست کردن دستگاه ارتودنسی نیاز دارند.

برای کسانی که از راه دور می آیند مناسب است: زمان درمان کوتاه و سفر کمتر (برای کسانی که از شهرهای دیگر و دور می آیند گزینه خوبی است) از دیگر مزایای ارتودنسی دیمون است.

فشار کمتر به دندان ها: این روش فشار کمتری به دندان وارد می کند و درد کمتری نیز دارد. بیماران کاهش 60 درصدی درد را با بریس های دیمون گزارش کرده اند. به عبارت دیگر، چون می توانند خود را کنترل کنند، به فشار کمتری نیاز دارند و به تنهایی از انرژی استفاده می کنند.

 

امتیازات منفی تقویم دیمون


این بریس ها مانند سایر روش های ارتودنسی بی عیب نیستند. برخی از رایج ترین معایب ارتودنسی دیمون عبارتند از:

دارای سیم های فلزی است که برای دیگران قابل مشاهده است. شما نمی توانید به طور کامل از شر فلز در دهان خلاص شوید. اما برای جلوگیری از بریس های فلزی و کاهش دید بریس های خود، می توانید بریس های شفاف دیمون را انتخاب کنید.

بستن کمربند دیمون در چند روز اول قبل از اینکه به آن عادت کنید کمی ناراحت کننده است.

هزینه این نوع دیالیز نسبت به سایر انواع دیالیز بیشتر است.


اخرین حرف

در این مقاله به طور خلاصه با ذهنیت دیمون و جوانب مثبت و منفی آن آشنا شدیم. به یاد داشته باشید که از دیمون ارتودنسی انتظار معجزه نداشته باشید. اما مهم ترین نکته در مورد این نوع ارتودنسی کارآمد و سریع بودن آن در مقایسه با روش های سنتی است. زیرا نیازی به مراجعه منظم به متخصص ارتودنسی ندارد. سرعت حرکت دندان در هر ماه محدودیت هایی دارد و با ارتودنسی دیمون نمی توان دوره درمان ارتودنسی را در کمتر از 6 ماه تغییر داد، امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. نظرات و تجربیات خود را در نظرات با ما در میان بگذارید.

رفرنس: https://realtimedentist.com/1401/12/متخصص-ارتودنسی-دندان-در-تهران/




|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
نویسنده : وبمستران
تاریخ : پنج شنبه 18 خرداد 1402
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: